9 důvodů proč je pivo lepší než víno
Můžete vinit Římany, nebo klidně barbary, ale nikdo už vám přesně nezodpoví otázku: „Proč si lidé myslí, že víno je jako alkohol něco lepšího a více sofistikovaného než pivo?” Porovnávat pivo a víno je podobné jako srovnávat malůvku předškoláka s vrcholným dílem samotného Picassa. Takže příště, až si budete objednávat zlatavý mok a ostatní vínomilci protáhnout obličeje, utlučte je těmito 9 argumenty.
1/ Cena a kvalita
S pivem obvykle platíte přesně za to, co si objednáte. U vína existuje nepopiratelně přímá úměra mezi kvalitou a cenou. A jak někdo může myslet vážně, že dva vychlazené kousky mohou chutnat hůře než Pinot, který nikdo neotevřel od roku 1969?
2/ Komplexita
Pivo je jednoznačně komplexní, aromatický, chutně fermentovaný nápoj. Podle slov Garretta Olivera, vrchního sládka New York Brooklyn Brewery: „Milovat jídlo, ale popíjet k němu jen víno, je jako snažit se napsat symfonii jen s polovinou not a pro polovinu orchestru.”
3/Civilizace
Je to jednoduché, pivo dělá civilizaci civilizací. Bez vynálezu piva by se lidstvo nezdokonalilo v zemědělství nebo by se nepustilo do stavby ohromných měst. Historie to dokládá. Brčko bylo vynalezeno dávnými Sumery pro potřebu pití tehdejšího nápoje podobnému dnešnímu pivu. A to dokonce jen jako vedlejší produkt kvasného procesu.
4/ Kompatibilita
Pivo jednoznačně vykazuje větší všestrannost, rozsah a kompatibilitu k jídlu než víno. Jistě, mnozí mohou argumentovat, že vína se hodí k některým jídlům jednoznačně lépe. Pravda, ale požádejte someliéra, ať vám najde víno, které se bude hodit ke grilovaným žebrům, pálivé thajské kuchyni nebo ostrému mexickému jídlu. S křikem a děsem v očích vám uteče z místnosti. Ale takové dobré nefiltrované pivo se hodí ke všem třem pokrmům najednou.
5/ Konstantnost
Chuť vína je každoročně závislá na počasí. Chuť piva je konstantně závislá jen na pivovaru.
6/ Kolaborace
Zatímco víno je kastovní záležitost, značka společenské třídy a mnohdy pseudointelektuálního tlachání, pivo je o společnosti a spolupráci. Proto také ještě nikdo nevyslovil: „Hele chlapi, pojďte dneska večer na víno.”
7/ Poctivost
V odborných časopisech o vínu se dočtete o 100 stupňové škále, která se ale nápadně podobá množství reklamy vybraných značek. Čím více vinař utratí za reklamu, tím více bodů dostane. U piva je to jednoznačné, reklama je hodnocením samotným. Chlápek s pivem je obklopen partou koček. Navíc nikdo si pivo nepochvaluje jen proto, že je nehorázně drahé.
8/ Autorství
Pivo v sobě odráží kreativitu a technické dovednosti svého stvořitele. Víno v sobě odráží půdu a počasí. Buďme upřímní, jen jedno z toho je pravé umění.
9/ Oktoberfest
Bez komentáře.
Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas novinky, aktuality a rady!