Aston Martin DBS - jako James Bond
Z filmového plátna do běžného provozu, takovou kariéru umí udělat jen superauto agenta 007. Aston Martin DBS byl k vidění už loni v poslední bondovce Casino Royale, do rukou obyčejných smrtelníků se ale dostává až nyní.
Pokud Aston Martin dokáže něčím zaujmout , pak je to jeho styl a elegance. Již dlouhá léta přináší na trh modely, které jsou i roky poté považovány za neobyčejné a žádané. A nový model DBS tuto skutečnost jen potvrzuje.
Poprvé se DBS představil loni v květnu jako auto Jamese Bonda z filmu Casino Royale, jenže filmový bourák se od toho reálného přeci jenom trochu liší. Když si odmyslíme arzenál zbraní, pak lze najít malé odlišnosti i v samotném designu, ovšem nic, co by vůz zásadně změnilo.
Popisovat jak vůz vypadá je zcela zbytečné, protože případné fotografie řeknou vše potřebné. Lze jen zopakovat, že luxusní a elegantní GT je opravdu úžasné a krásné auto a zřejmě se nenajde moc těch, kteří by něco podobného nechtěli mít doma v garáži.
O pohon DBS se bude starat téměř stejný šestilitrový dvanáctiválec jako v modelu DB9. Motor má sice stejný základ, ale prošel řadou modifikací a výsledkem je tak solidní atmosférický výkon 380 kW (517 k) a točivý moment 570 Nm. I díky ještě únosné hmotnosti 1 695 kg pak dokáže toto elegantní GT zrychlit na stovku za 4,3 s a dosáhne maximální rychlosti 302 km/h.
Stačí již jen rozbít prasátko, vytáhnout trochu peněz. Prodej by měl být spuštěn na jaře roku 2008 a cena má začínat na částce 250.000 Euro (zhruba 6.925.000,-Kč).
Aston Martin DBS
Základní informace
- dvoudveřové dvoumístné kupé
- karosérie z hliníku, magnézia a karbonu
- dveře z hliníkové slitiny o velké tuhosti
- přední adaptivní bi-xenonové světlomety
- zadní LED světlomety
Motor
- objem motoru 5 935 ccm, 12 válců, 48 ventilů
- kompresní poměr 10,9:1
- motor umístěn vpředu, náhon zadních kol
- speciální ocelový výfukový systém
- výkon motoru 380 kW (517 k) při 6 500 ot/min
- točivý moment 570 Nm při 5 750 ot/min
- zrychlení 0-100 za 4,3 s
- maximální rychlost: 302 km/h
Převodovka
- vzadu umístěna manuální šestistupňová převodovka (transaxle)
- zadní samosvorný diferenciál
Kola
- přední 8,5 x 20" Pirelli P Zero 245/35
- zadní 11 x 20" Pirelli P Zero 295/30
Brzdy
- přední karbon-keramické disky 398 mm, šestipístkové třmeny
- zadní karbon-keramické disky 360 mm, čtyřpístkové třmeny
- dynamická kontrola stability DSC se závodním modem
- systémy ABS, EBD, EBA
- kontrola trakce
Rozměry
- délka 4 721 mm
- šířka 1 905 mm
- výška 1 280 mm
- rozvor 2 740 mm
- objem nádrže 78 l
- váha 1 695 kg