FANTOMAS, BATMOBIL nebo KOCOUR. Za originální značku už Češi zaplatili přes 40 milionů
Už i na českých silnicích můžete vyjet s autem, kde budete mít espézetku podle svého přání. Nemůžete si tam nechat napsat úplně cokoliv a za originalitu musíte i zaplatit. A tak už se i u nás prohání FANTOMAS, KRTEK, BATMOBIL nebo SOVICKA. Na značkách se však dá i dobře vydělat, například ta skombinací "F1" má prý cenu vyšší než 330 milionů korun. Alespoň to tvrdí její majitel - šéf tuningové firmy Kahn Design Afzal Kahn.
Ministerstvo dopravy u nás vydalo za necelý rok přes čtyři tisíce registračních značek na přání. Největší zájem o ně je v největších městech. Na začátku roku kvůli nim stáli lidé i několikahodinové fronty. Za SPZ s vlastním sloganem zaplatíte na jedno auto 10 tisíc korun. Lidé za ně utratili už přes 40 milionů korun. Nejvíce je lidé kupují v Praze, Brně a Ostravě. Velmi časté jsou nápisy, které obsahují značku nebo typ vozu. Jeden z řidičů se asi má za co omlouvat, protože si na značku nechal dát: IAMSORRY. Podle značky můžete poznat i milovníka zvířat, jezdí s KOCOURem.
Někdo tvrdí, že originální espézetky alespoň hned napoví, kdo že to za volantem sedí, ale kdo ví, třeba se to jejich majitelům jednou vyplatí. Některé originální značky se dají dost dobře zpeněžit. Například pokud jde o značku „F1“, kterou momentálně vlastní šéf tuningové firmy Kahn Design Afzal Kahn. Ten kombinaci starou 109 let koupil v roce 2007, kdy zdobila Volvo S60, za 440 000 liber (cca 14,52 mil. Kč). Od té doby značka zdobila celou řadu jeho vozů, zejména pak Mercedes-Benz SLR a Bugatti Veyron. Dokonce se ohlásil zájemce, který by za pouhé dva znaky zaplatil více než 6 milionů GBP (198 mil. Kč). Kahn však nabídku odmítl s tím, že značka má vyšší cenu. Jakou? Prý 10 009 995 GBP (330 300 000 Kč).
To Steve Jobs se poznávací značkou nechtěl zabývat vůbec. Podstatnou část života prý jezdil bez ní. Využíval mezeru v zákoně… Kalifornské právo totiž praví, že nový vůz musí být opatřený poznávací značkou do půl roku. Steve se tedy domluvil s leasingovou společností a auta střídal tak, aby znaku mít prostě nemusel.