Lexus LF-A Roadster - Konkurence pro Ferrari?
Koncept LF-A Roadster jasně naznačuje, že to Lexus myslí s efkovou řadou vážně. Roadster vypadá naprosto úžasně a jeho o střechu bohatší brácha porazil na proslulé Nordschleife Carreru GT i Zondu!
Je nám to opravdu líto, ale máme tu další auto, na které si naprostá většina z nás pravděpodobně ani nesáhne, natož aby se usadila za jeho volant a prošlápla plynový pedál skýtající výkon více než pěti set koňských sil.
Ale uznejte sami, že připravit vás o tuhle krásu prostě nemůžeme. Kdo holduje praktičnosti, ať si zkoumá úschovné schránky Mazdy, pružné zrychlení Opelu Astra Caravan či objem zavazadlového prostoru Dacie Logan. My se tu chystáme slintat a obdivovat každý detail výkonného roadsteru v překrásné rudo-červené barvě.
Výkonný Japonec
O výkonném sporťáku od Luxusu už slýcháme nějaký ten pátek. V roce 2005 byla k vidění první verze LF-A, která byla pro loňský rok značně přepracovaná.
Nyní se v Detroitu představil skutečný elegán, který zcela vychází ze zmíněného kupé, jež bylo testováno i na proslulé Severní smyčce Nürburgringu. A světe div se, Lexus pokořil časem 7:24 ikonu, jakou bezesporu je Pagani Zonda F Clubsport (7:27,82), Porsche Carrera GT (7:28) nebo nekompromisní Koenigsegg CCR (7:34)!
A ještě aby ne. Pod kapotou tohohle krasavce se před zadní nápravou skrývá vidlicový desetiválec s objemem pěti litrů. Výkon převyšuje hodnotu 500 koní a konečně, Roadster postavený na překrásná dvacetipalcová kola obutá do sportovních pneumatik Bridgestone Potenza, dokáže upalovat rychlostí až 320 km/h. A to už vám slušně pocuchá účes!
Excelentní design
A to nejlepší nakonec! Chvíli ticha střídá aplaus a my začínáme obdivovat design celého vozu. Je prostě parádní a pohladí po duši. Nic přehnaně agresivního nebo extravagantního, přesto si svým vzhledem Lexus LF-A Roadster získává naše srdce. A ta červená!
Roadster působí hodně elegantně a vše podtrhují ostré tvary světel s efektní špičkou. Zaujme i nízké čelní sklo s absencí horního dílu rámu, aerodynamická křidélka, náfuky chladičů nad zadními koly nebo zadní difuzor a originální trojice koncovek výfuku. Čistota linií při bočním pohledu je příkladná a třešničkou na dortu je vysouvací přítlačné křídlo.
Potěšit musí i nakouknutí do interiéru vozu, kterému jednoznačně dominuje naprosto efektní otáčkoměr sdružující zbylé funkce, sportovní volant a celkově trochu futuristické pojetí.
První kusy nového sportovního kupé od Lexusu budou k dispozici koncem tohoto roku nebo začátkem roku příštího. Tento Roadster přijde na řadu ještě o rok později, ale v tomto případě jsme ochotni si na pečlivě vybroušený diamant i nějaký ten pátek počkat.
Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas novinky, aktuality a rady!